söndag 8 januari 2012

Myskväll!

Helger och lov är perfekta tillfällen att ha myskvällar!  Vare sig du har myskväll själv eller med kompisar lovar jag att det är roligt och avslappnande, precis som ett lov ska vara!

En myskväll kan bestå av vad som helst, men jag gillar att se film eller bara prata med mina kompisar hela kvällen. Men en viktig ingrediens i en myskväll är något supergott att äta!

Först vill jag tipsa om en superenkel och supergod dipp som du snabbt kan göra hemma!





































1. Det enda du behöver är creme fraische och Sweet Chili Sauce, som du säkert redan har i kylskåpet. 
2. Häll upp creme fraische i en skål. En fördel med hemmagjorda dippar är att man själv kan bestämma hur mycket man ska göra.
3. Häll sedan ett tunt lager Sweet Chili Sauce ovanpå. Blanda inte ihop! Då blir det inte lika mumsigt!
4. Klart! Den här dippen passar till allt, chips, ostbågar och grönsaksstavar.




En annan sak jag älskar att mumsa på under myskvällar är GLASS! Jag rekommenderar Ben & Jerry. Ganska dyr glass, men verkligen värt det eftersom den är så himmelskt god. Ät den med kompisar eller själv om du som jag inte vill dela med dig av något så gott!

Ha det mys!

//Henrik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar